7 Συμβουλές για να κάνετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πιο ελκυστικό για τους αγοραστές
Τι πρέπει να τοποθετήσετε στην ιστοσελίδα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος για να αυξήσετε το επίπεδο εμπιστοσύνης σε αυτό
Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις μας, οι χρήστες της Ελλάδας στο Διαδίκτυο, αν και ελέγχουν ενεργά τις ηλεκτρονικές αγορές, ωστόσο, οι περισσότεροι από αυτούς εξακολουθούν να μην έχουν εμπιστοσύνη στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Κάνουν επιλογές για πολύ καιρό για να πάρουν μια απόφαση αγοράς.
Ταυτόχρονα, πολλοί ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων, ιδίως αρχάριοι, δεν λαμβάνουν υπόψη τις λειτουργίες του ιστότοπου – μόνο λίγοι πωλητές εργάζονται στον ιστότοπο και το επίπεδο υπηρεσιών, για να διευκολύνουν τη διαδικασία αγοράς.
Σήμερα θα συζητήσουμε πώς να φτιάξουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (και μια απλή εταιρική ιστοσελίδα) ελκυστικό για έναν πελάτη, για να χτίσουμε την εμπιστοσύνη του πελάτη προς εσάς.
-
Καθορίστε τρέχουσες και ελκυστικές τιμές.
Βεβαιωθείτε ότι το κόστος των αγαθών και η διαθεσιμότητά τους στον ιστότοπο του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι σχετικές. Η τιμή των αγαθών δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αυξηθεί κατά την επιβεβαίωση της παραγγελίας. Εάν συμβεί αυτό, ο αγοραστής είναι πιθανό να θεωρήσει τον πωλητή ως απατεώνα και δεν θα επιστρέψει ποτέ στην τοποθεσία του.
Αν έχετε κάποια ελάχιστη παραγγελία ή τιμές χονδρικής, βεβαιωθείτε ότι έχετε τις έχετε ορίσει. Και σε ορατή θέση, ώστε ο αγοραστής να γνωρίζει τι να περιμένει από την επιλογή αυτή.
-
Καθορίστε τους όρους παράδοσης και επιστροφής των προιόντων:
Δημιουργήστε μια σελίδα όπου θα περιγράφονται λεπτομερώς όλοι οι όροι παράδοσης και επιστροφής των προϊόντων. Βεβαιωθείτε ότι στο μενού πλοήγησης του ιστότοπού σας υπάρχει ένας σύνδεσμος προς τη σελίδα με τους όρους παράδοσης και επιστροφής των προϊόντων:
- Καθορίστε όλους τους μεθώδους αποστολής που έχετε στη διάθεσή σας. Είναι επιθυμητό να υπάρχουν αρκετές τέτοιες μέθοδοι: αυτοπαραλαβή, παράδοση από το κατάστημα Internet, αντικαταβολή, υπηρεσίες ταχυμεταφορών ή άλλοι μεταφορείς. Ο αγοραστής πρέπει να έχει επιλογή.
- Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει το κόστος κάθε μεθόδου παράδοσης.
- Περιγράψτε λεπτομερώς τους όρους επιστροφής και τη δυνατότητα επίλυσης διαφορών.
Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει ένα στοιχείο στο μενού πλοήγησης του ιστότοπού σας με έναν σύνδεσμο προς τη σελίδα που δημιουργήθηκε.
Πολλαπλές μέθοδοι παράδοσης μπορεί να είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Δεν πρέπει να περιορίζεται σε μια επιλογή.
-
Καθορίστε όλες τις διαθέσιμες μεθόδους πληρωμής.
Βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες σας μπορούν να πληρώσουν εύκολα για το επιλεγμένο προϊόν. Για να το κάνετε αυτό, εξετάστε διάφορες μεθόδους πληρωμής, για παράδειγμα, αντικαταβολή, πιστωτική/χρεωστική κάρτα.
Εάν έχετε την ευκαιρία, συνδέστε τον ιστότοπο σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών, για παράδειγμα αντικαταβολή, το ηλεκτρονικό ePOS, WebMoney ή το PayPal. Αυτό θα εξοικονομήσει τους πελάτες σας χρόνο και χρόνο. Όσο περισσότερες μέθοδοι πληρωμής υποστηρίζετε, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα ο πελάτης να αποφασίσει να αγοράσει από εσάς.
Σημειώνω ότι ο νόμος προβλέπει τη χρήση τουλάχιστον ενός τύπου πληρωμών χωρίς μετρητά.
-
Περιγράψτε τι κάνει η εταιρεία σας…
ή στην περίπτωση του e-shop τι πουλάει και πόσο καιρό υπάρχει στην αγορά, επικεντρωθείτε στο ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα.
- Μεταφορτώστε τα βραβεία και τα πιστοποιητικά σας, αν υπάρχουν.
- Αναφέρετε το τρέχον ωράριο λειτουργίας και τα στοιχεία επικοινωνίας σας.
Αν έχετε καταστήματα εκτός σύνδεσης ή ένα γραφείο όπου μπορούν να έρθουν οι πελάτες, δημοσιεύστε στον ιστότοπο έναν χάρτη τοποθεσίας ή έναν διαδραστικό χάρτη με μια σημείωση της τοποθεσίας σας.
Αυτές οι πληροφορίες είναι απαραίτητες για να πείσουν τον επισκέπτη – ειδικά αν πρόκειται να πληρώσει για τα αγαθά πριν από την παράδοση, ότι η εταιρεία σας υπάρχει πραγματικά και δεν είστε απατεώνας.
Αφήστε τον επισκέπτη να αισθάνεται ότι είστε αξιόπιστη εμπορική εταιρεία. Για να γίνει αυτό, μπορείτε επίσης να καθορίσετε ποιοι κατασκευαστές ή εισαγωγείς έχουν συμβόλαια μαζί σας, πόσους συμβούλους έχετε (και τα στοιχεία επικοινωνίας τους) κ.λπ.
-
Συλλέξτε τις κριτικές των πελατών και δημοσιεύστε τα στον ιστότοπο.
- Πάνω από το 70% των χρηστών δίνουν προσοχή στη διαθεσιμότητα των κριτικών στον ιστότοπο του καταστήματος κατά την πραγματοποίηση μιας αγοράς
- Περίπου το 72% των χρηστών δήλωσαν ότι εμπιστεύονται κριτικές στο Διαδίκτυο ως προσωπικές συστάσεις.
- Η αρνητική ανταπόκριση με μια άμεση απάντηση ή λύση στο πρόβλημα ενός δυσαρεστημένου αγοραστή αυξάνει την πιθανότητα μιας αγοράς κατά 2 φορές
- 100% θετική αξιολόγηση φοβίζει τον αγοραστή και μειώνει σημαντικά την πιθανότητα αγοράς.
Διακρίνουμε τους ακόλουθους τύπους αξιολογήσεων που είναι αξιόπιστοι και βοηθούν στην πώληση:
- Κριτικές με συγκεκριμένα οφέλη του προϊόντος
- Κριτικές με πληροφορίες και λεπτομέρειες μιας συγκεκριμένης παραγγελίας πελάτη (ημερομηνία, προϊόν)
- Μέτρια συναισθηματικά και καλά γραμμένα σχόλια
- Αξιολογήσεις ηλεκτρονικών καταστημάτων με ευγνωμοσύνη προς τους πελάτες για τον έπαινο της δουλειάς τους
- Αρνητικές κριτικές, αλλά με ποιοτική αντίδραση του καταστήματος: επίλυση προβλημάτων, συγνώμη, αποζημίωση
-
Όνομα και ακριβής περιγραφή του προϊόντος, τα κύρια χαρακτηριστικά του και οι φωτογραφίες του.
Μέσα από τα στατιστικά, διαπιστώσαμε ότι έως και το 95% των αγοραστών δεν αναζητούν έναν κατασκευαστή, αλλά ένα συγκεκριμένο προϊόν.
Σε 70% των περιπτώσεων, τα προϊόντα με γενικό όνομα (για παράδειγμα, απλώς “τηλεόραση”) δεν λαμβάνεται υπόψη.
Προϊόντα χωρίς περιγραφή, Το 80% των χρηστών απλώς τα αγνοεί.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων να συντάσσουν ολοκληρωμένες και μοναδικές περιγραφές προϊόντων, να αναφέρουν όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και να τοποθετούν όσο το δυνατόν περισσότερες φωτογραφίες.
Ταυτόχρονα, συντάσσοντας την περιγραφή των προϊόντων, δεν πρέπει να παρασυρθείτε με βελτιστοποίηση SEO-κειμένου. Η υπερφόρτωση κειμένου με λέξεις-κλειδιά για τις μηχανές αναζήτησης, σίγουρα θα τρομάξει έναν πιθανό αγοραστή που δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι γραμμένο.
-
Σωστά συντακτικά και με απλό στυλ.
Εάν τα κείμενα στις σελίδες του ιστότοπού σας είναι γεμάτα ορθογραφικά και στιλιστικά λάθη, τότε θα έχετε στην καλύτερη περίπτωση απλά μια κακή εικόνα. Στη χειρότερη περίπτωση – αντιεπαγγελματικό κατόρθωμα. Ο επισκέπτης θα αναρωτιέται αν πρέπει να απευθυνθεί σε κάποιον που είναι τόσο απρόσεκτος για το έργο του.