Δημιουργία Newsletter

Δημιουργία Newsletter

Σε αυτό το άρθρο θα σας πω πώς κάνω τις ταχυδρομικές αποστολές. Το κείμενο παρουσιάζει ενδιαφέρον για αρχάριους και όχι για έμπειρους επαγγελματίες.

Μεταξύ όλων των πιθανών καναλιών για την αποστολή μηνύματος μάρκετινγκ από μια εταιρεία στον πελάτη (ή δυνητικό πελάτη), η διανομή είναι κατά τη γνώμη μου το πιο ενδιαφέρον: εδώ δεν μπορείτε μόνο να επικοινωνήσετε με ένα συγκεκριμένο άτομο, αλλά και να του πείτε μια αυθαίρετα μακρά ιστορία συνοδευόμενη από διάφορα γραφικά υλικά και συνδέσμους. Επιπλέον, το ενημερωτικό δελτίο είναι επίσης ένα σύνθετο προϊόν – για να προσελκύσει την προσοχή του αναγνώστη, οι περισσότεροι αποστολείς χρησιμοποιούν σήμερα τη μορφή HTML, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι δύσκολο για έναν αρχάριο να κάνει αμέσως μια αξιοπρεπή επιστολή που θα εμφανίζεται σωστά σε κάθε δημοφιλή αποστολέα,

Το κείμενο αυτό αφορά περισσότερο τη διαχείριση ενός έργου λίστας αλληλογραφίας παρά το μάρκετινγκ – πώς να αποφύγετε λάθη και να μην χάσετε σημαντικά βήματα για καλά αποτελέσματα. Θα ξεκινήσουμε με τον στόχο.

Στάδιο 1: Ρύθμιση στόχου

Πριν στείλετε το μήνυμά σας σε εκατοντάδες, χιλιάδες ή και εκατομμύρια χρήστες, αποφασίστε για το στόχο: «Γιατί πρέπει να στείλετε αυτό το μήνυμα;», «Τι πρέπει να κάνει κάποιος μετά την ανάγνωση της επιστολής σας;»,  «Ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα μετά από όλα αυτά που περιμένετε;»

Παραδείγματα στόχων

  1. Αγορά αγαθών από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Επιπλέον, μπορείτε ακόμη και να υποβάλετε μια υπόθεση για το πόσα προϊόντα θα αγοράσετε λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα ή μέση μετατροπή.

 

  1. Διαβάστε το άρθρο blog. Μπορείτε επίσης να προβλέψετε τις αναγνώσεις.

 

  1. Επίσκεψη σε κάποια εκδήλωση – με πρόβλεψη επισκεπτών.

 

  1. Αίτηση για επίδοση ή κοινοποίηση

 

  1. Συμμετοχή σε κάποια έρευνα.

 

Ο στόχος μπορεί να είναι κάθε ενέργεια που εκτελεί ένα άτομο. Θυμηθείτε ότι αυτή η “ενέργεια” θα πρέπει να είναι απαραίτητη τόσο για εσάς όσο και για το άτομο (ειδικά για το άτομο).

 

Στάδιο 2: Κείμενο μηνύματος

Αφού έχετε ξεκαθαρίσει τον στόχο για τον σκοπό (ή πολλούς στόχους) του ενημερωτικού δελτίου, αρχίστε να γράφετε το κείμενο.

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι δεν είναι όλα τα προγράμματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μπορούν να διαβάσουν την έκδοση HTML. Ορισμένοι εταιρικοί διακομιστές αλληλογραφίας δεν δέχονται τίποτα εκτός από εκδόσεις απλού κειμένου.

Μην υποκύπτεις στις προσκλήσεις εκείνων που ζητούν να κάνουν αμέσως τόσο το κείμενο όσο και το σχέδιο (λένε, είναι πιο βολικό να αξιολογούνται τα πάντα αμέσως) – καθόλου. Ας θυμηθούμε έναν απλό κανόνα: πρώτα το κείμενο και στη συνέχεια το σχέδιο.

 

Κείμενο επιστολής

Συνήθως αποτελείται από τα ακόλουθα μέρη:

  1. Θέμα της επιστολής – αυτό το μέρος δεν περιλαμβάνεται στο σώμα της επιστολής, αλλά μπορεί να αντιγραφεί.

 

  1. Χαιρετισμούς. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε την εξατομίκευση και να προσθέσετε μια επεξεργασία με το όνομα του παραλήπτη.

 

  1. Εισαγωγή είναι ένα μικρό κείμενο που εξηγεί γιατί αποφασίσαμε να γράψουμε μια επιστολή στον συνδρομητή μας.

 

  1. Το κύριο μέρος είναι η ουσία της πρότασής σας ή των ειδήσεων. Είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε την έμφαση στις προσκλήσεις για δράση.

 

  1. CTA ή Call to Action ή Call to Action – το ίδιο στοιχείο (μπορεί να είναι ένας σύνδεσμος ή ένα κουμπί) από το οποίο εξαρτάται η επιτυχία του ενημερωτικού σας δελτίου. Θα πρέπει να τονιστεί, εύκολο να βρεθεί και εύκολο να το καταλάβει ο αναγνώστης.

 

  1. Συμπέρασμα: εδώ μπορείτε να μιλήσετε για εναλλακτικές λύσεις αν σας φαίνεται ότι το κύριο θέμα της επιστολής δεν είναι κατάλληλο για όλους τους αναγνώστες.

 

  1. Υπογραφή και επαφές. Εδώ μπορείτε να συμπεριλάβετε τον σύνδεσμο κατάργησης εγγραφής και τον σύνδεσμο στην έκδοση web του γράμματος.

 

Παραδοσιακά, πολλοί έμποροι περιλαμβάνουν το λεγόμενο teaser ή preheader πριν από το χαιρετισμό και τον τίτλο. Δεν μου αρέσει οπτικά ή δομικά, γι ‘αυτό προτιμώ να το αποφύγω. Επιπλέον, μπορείτε να πάρετε πολύ κομψά ένα preheader από το χαιρετισμό και την αρχή του κειμένου – έτσι όλα φαίνονται πολύ πιο οργανικά.

Σε γενικές γραμμές, η επιστολή σας πρέπει να είναι μια πλήρη ιστορία για τον αναγνώστη: σαν να ανοίγει το σχολικό δοκίμιο ενός εξαιρετικού μαθητή, όπου υπάρχει μια εισαγωγή, ένα κύριο μέρος και ένα συμπέρασμα – και όλα είναι λογικά, χωρίς υποτιμήσεις.

Στις μεγάλες εταιρείες, όπου το τμήμα μάρκετινγκ αποτελείται από 10-20 άτομα ή και περισσότερο, οι περιστάσεις απαιτούν το ενημερωτικό δελτίο να αποτελείται από πολλά δομικά στοιχεία: εταιρικά νέα, τα καλύτερα προϊόντα από το κατάστημα, προωθήσεις κ.ο.κ. Είναι δύσκολο να ακολουθήσουμε τους κανόνες της αφήγησης που περιγράφονται παραπάνω. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο έμπορος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει να συλλέξει ΟΛΑ τα υλικά από τους συναδέλφους που κατά κάποιο τρόπο πρέπει να χρησιμοποιήσουν το ενημερωτικό δελτίο – κείμενα, πανό, συνδέσμους, ετικέτες – και έτοιμο επεξεργασμένο το κείμενο.

 

Στάδιο 3: σχεδιασμός

Η φάση σχεδιασμού της επιστολής δεν είναι παρά ένας σχεδιασμός του κειμένου σε διάταξη υψηλής ποιότητας με την προσθήκη γραφικών και διεπαφών. Το σχέδιο επιστολών είναι όταν ένα άτομο μπορεί εύκολα με μια ματιά να σαρώσει την επιστολή σας χωρίς καν να το διαβάσει – επειδή οι πληροφορίες είναι οργανωμένες με τον πιο βολικό τρόπο.

Ο καλός σχεδιασμός ανταποκρίνεται πάντα. Δηλαδή, η επιστολή θα εμφανίζεται σωστά και στις δύο κινητές σδυσκευές και επιτραπέζιες συσκευές.

Συμβουλή: αποφύγετε τις περιττές λεπτομέρειες στο σχεδιασμό, μην επιτρέπετε την “διακόσμηση” – με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να αποσπάτε την προσοχή (ή ακόμα και να τρομάξετε) τον αναγνώστη σας από τα πιο σημαντικά.

 

Ας υποθέσουμε ότι ένα ενημερωτικό δελτίο αποτελείται από τρία μέρη, για κάθε ένα από τα οποία είναι υπεύθυνοι διάφοροι υπάλληλοι της εταιρείας: ηλεκτρονικό κατάστημα, ειδήσεις, προωθήσεις (μάρκετινγκ) – πρέπει να συγκεντρώσετε τις επιθυμίες όλων και να μεταφέρετε αυτές τις πληροφορίες σε μια ομοιομορφία. Λοιπόν, μεταβείτε στη σχεδιαστή ιστού (δείτε το επόμενο βήμα) όταν το κείμενο εγκριθεί.

Τα πιο δύσκολα στάδια κατά τη δημιουργία μιας λίστας αλληλογραφίας είναι η δημιουργία και ο μεταγενέστερος συντονισμός του κειμένου πρώτα και στη συνέχεια ο σχεδιασμός των γραμμάτων. Αυτό ισχύει τόσο για την εσωτερική ανάπτυξη όσο και για τους οργανισμούς. Δώστε προσοχή σε αυτά τα βήματα, διαφορετικά ίσως να είστε απογοητευμένοι στο τέλος.

 

Στάδιο 4: διάταξη και δοκιμές

Όταν περάσουν τα στάδια 2 και 3, ήρθε η ώρα να μετατρέψετε τη διάταξη σας, που εγκρίθηκε από τη διεύθυνση της εταιρείας (ή πελάτη) σε έναν κώδικα.

Λεπτομερείς συστάσεις σχετικά με τον τρόπο σωστής τυποποίησης και δοκιμής μιας επιστολής για απόδοση σε διάφορα προγράμματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να είναι υπερβολικά τεράστια, οπότε αυτό το θέμα αξίζει ξεχωριστό άρθρο.

Όταν στέλνετε δοκιμασίες αλληλογραφίας στους συναδέλφους σας, μπορεί να προκύψουν διάφορα δευτερεύοντα προβλήματα: σε κάποιους δεν θα αρέσει το θέμα της επιστολής, σε κάποιους δεν θα το δείξει καλά. Μην φοβάστε: προειδοποιήστε τους συναδέλφους για πιθανά σφάλματα, επειδή είναι πολύ εύκολο να τα διορθώσετε. Αλλά να είστε σίγουροι: αν η διάταξη είχε εγκριθεί στο στάδιο του σχεδιασμού, η επανεπεξεργασία του γράμματος πάλι έχει νόημα μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Ανωτέρα Βία, για παράδειγμα. Φροντίστε τον χρόνο και την ενέργεια σας – έρχονται με μεγάλη προσοχή στα στάδια 1 και 2. Αυτό θα σας εξοικονομήσει νεύρα στο μέλλον, σίγουρα.

 

Στάδιο 5: Αποστολή και αποτελέσματα

Όταν ελεγχθούν τα πάντα και ξεκινήσετε την αποστολή – μην το ξεχνάτε. Παρακολουθήστε τον τρόπο εκτέλεσης της παράδοσης, εάν εισέρχεστε σε ανεπιθύμητα μηνύματα (για τους οποίους πρέπει να διαμορφωθεί αυτό το postmasters) και σε ποιους χρήστες απαντούν στις απαντήσεις σας στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Είναι πιθανό πως θα μπορούσατε να έχετε κάνει λάθος στην επιστολή και (όχι όχι, απλώς όχι) το έστειλε σε λάθος τμήμα χρηστών! Μην ανησυχείτε και διατηρείτε πάντα την ηρεμία σας – οποιοδήποτε λάθος μπορεί να διορθωθεί στην επόμενη λίστα αλληλογραφίας (ή σε μια πρόσθετη έκδοση). Μπορείτε επίσης να βγείτε από τα φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας – το κύριο πράγμα είναι να διορθώσετε λάθη στις τεχνικές ρυθμίσεις του ενημερωτικού δελτίου.

Λοιπόν, όταν ολοκληρωθεί η διανομή, μια εβδομάδα μετά την κυκλοφορία, μπορείτε να συλλέξετε στατιστικά στοιχεία (περικοπές). Γιατί μια εβδομάδα; – Επειδή όλοι οι άνθρωποι δεν ελέγχουν το ταχυδρομείο κάθε μέρα, αλλά μέσα σε μια εβδομάδα, σχεδόν όλοι θα πρέπει να φτάσουν στην επιστολή σας. Αν είναι φυσικά ενεργοί χρήστες.

Βασικοί δείκτες της διανομής: ανοίγματα, κλικ, μετατροπές. Δηλαδή, πρέπει τελικά να καταλάβετε τι αξία σας έδωσε το ενημερωτικό δελτίο με τη μορφή του αριθμού των παραγγελιών, των προβολών του άρθρου ή των συμμετεχόντων στην εκδήλωση. Σήμερα, όλες οι πλατφόρμες διανομής έχουν μετρήσεις ανοίγματος και κλικ και για παρακολούθηση μετατροπών στον ιστότοπο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ετικέτες utm που θα σας επιτρέψουν να αξιολογήσετε τα αποτελέσματα που υπάρχουν ήδη στο Goolge Analytics / Yandex.Metrica.

 

Αν σας άρεσε το άρθρο παρακαλούμε κάντε Like στο Facebook ή κοινοποιήστε το.

Η ομάδα της SmartStart είναι πάντα πρόθυμη να σας βοηθήσει.

 

Αφήστε ένα σχόλιο

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα απαιτούμενα πεδία είναι σημειωμένα με *

Eγγραφη στο blog