Τι είναι οι διαφημίσεις αναζήτησης της Google Ads;
Θέλετε να αναπτύξετε την επιχείρησή σας; – Χρησιμοποιήστε το Google Ads Search Ads!
Το Google Ads (πρώην Google AdWords) είναι μια διαδικτυακή διαφημιστική υπηρεσία που σας επιτρέπει να τοποθετείτε τις διαφημίσεις σας σε μια σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης Google. Οι διαφημίσεις μοιάζουν σχεδόν με τα κανονικά αποτελέσματα αναζήτησης, με τη μόνη διαφορά να υπάρχει η λέξη “Διαφήμιση” κάτω από τον τίτλο του αποτελέσματος. Οι διαφημίσεις Google μπορούν να εμφανίζονται στο επάνω και στο κάτω μέρος της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης.


Πώς λειτουργεί το Google Ads
Όταν ένας χρήστης αναζητά ένα ερώτημα, η Google εμφανίζει διαφημίσεις που σχετίζονται με τον χρήστη με βάση τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν στο ερώτημα. Οι διαφημιζόμενοι που θέλουν οι διαφημίσεις τους να εμφανίζονται στη σελίδα αποτελεσμάτων ορίζουν προσφορές για λέξεις-κλειδιά που θα συμμετέχουν σε μια δημοπρασία εσωτερικού συστήματος μεταξύ διαφημιζόμενων με τις ίδιες λέξεις-κλειδιά. Όποιος έχει διαφήμιση υψηλότερης ποιότητας με υψηλή προσφορά, θα εμφανίζεται υψηλότερος στους όρους αναζήτησης. Ανάλογα με την προσφορά λέξεων-κλειδιών, οι διαφημίσεις σας θα κατατάσσονται σε διαφορετικές θέσεις.
Εκτός από την υποβολή προσφορών, η Google λαμβάνει επίσης υπόψη τη συνάφεια και την ποιότητα της διαφήμισης και του ιστότοπού σας. Επομένως, ακόμη και αν έχετε την υψηλότερη προσφορά και η διαφήμιση δεν είναι σωστά γραμμένη και η σελίδα προορισμού δεν ταιριάζει με την περιγραφή της διαφήμισης, τότε η πιθανότητα εμφάνισης της διαφήμισής σας στο ΑΡΧΕΙΟ των αποτελεσμάτων αναζήτησης Google είναι εξαιρετικά μικρή.
Οφέλη της Google Ads
- Η δυνατότητα προβολής διαφημίσεων σε κοινό που είναι έτοιμο να αγοράσει.
Μπορείτε να αποφασίσετε σε ποιες φράσεις αναζήτησης θα εμφανίζεται η διαφήμισή σας. Εάν συλλέξετε μια λίστα φράσεων αναζήτησης με εμπορικούς συνδέσμους, θα εμφανιστεί σε χρήστες που είναι πιθανότατα έτοιμοι να πραγματοποιήσουν μια αγορά ή να παραγγείλουν μια υπηρεσία και επομένως, να αποφύγουν αναποτελεσματικές εμφανίσεις και κόστος.
- Δυνατότητα εμφάνισης διαφημίσεων στην ακριβή τοποθεσία
Μπορείτε να καθορίσετε τη γεωγραφική τοποθεσία στην οποία θέλετε να εμφανίζεται η διαφήμισή σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να καθορίσετε στις ρυθμίσεις, έτσι ώστε η διαφήμισή σας να εμφανίζεται μόνο σε εκείνα τα άτομα που βρίσκονται στην απαιτούμενη πόλη, περιοχή ή μόνο στην απαιτούμενη ακτίνα (για παράδειγμα: 5-10 χλμ. Από την εταιρεία σας).
Κατά τη σύγκριση της διαφήμισης αναζήτησης στην Google Ads και, για παράδειγμα, της στοχευμένης διαφήμισης στο Facebook, μπορούμε να σημειώσουμε ότι με τη βοήθεια του Google Ads, μπορείτε να προβάλλετε διαφημίσεις σε έναν χρήστη μόλις δημιουργηθεί η ανάγκη του. Για παράδειγμα, η επιχείρησή σας είναι παράδοση σούσι. Ένας χρήστης που θέλει να παραγγείλει σούσι εισάγει το απαιτούμενο ερώτημα στο πλαίσιο αναζήτησης και σε απάντηση λαμβάνει αμέσως σχετική διαφήμιση που θα του επιτρέψει να κάνει παραγγελία χωρίς να περιπλανηθει στα αποτελέσματα αναζήτησης.
- Ευελιξία στη διαχείριση των ρυθμίσεων.
Στη Google Ads, μπορείτε να αλλάξετε γρήγορα τις ρυθμίσεις και να εστιάσετε στη μέγιστη απόδοση. Υπάρχουν επίσης ευέλικτες στρατηγικές διαθέσιμες που θα σας επιτρέψουν να τοποθετήσετε διαφημίσεις με οποιονδήποτε προϋπολογισμό.
- Θα χρεωθείτε μόνο εάν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας.
Η Google χρησιμοποιεί ένα μοντέλο διαφήμισης pay-per-click (PPC), που σημαίνει ότι πληρώνετε μόνο εάν κάποιος ενδιαφέρεται για τη διαφήμισή σας και κάνει κλικ σε αυτήν. Το κόστος ανά κλικ μιας διαφήμισης βασίζεται στον διαγωνισμό υποβολής προσφορών για τη λέξη-κλειδί που ενεργοποίησε τη διαφήμιση. Μπορείτε να ορίσετε ένα όριο στις προσφορές ανά κλικ στις διαφημίσεις σας και να ορίσετε έναν μέγιστο ημερήσιο προϋπολογισμό. Αυτό είναι ένα πολύ θετικό σημείο, το οποίο διαφέρει πολύ από την παραδοσιακή διαφήμιση, το οποίο εμφανίζεται σε όλους, χωρίς εξαίρεση, και κοστίζει ένα σταθερό ποσό.
- Ικανότητα παρακολούθησης της απόδοσης
Με το πλαίσιο διαφημίσεων της Google Ads, μπορείτε να παρακολουθείτε και να αναλύετε πολλές παραμέτρους απόδοσης, όπως πόσα άτομα βλέπουν τη διαφήμισή σας, πόσα κλικ έγιναν στη διαφήμισή σας ή τον αριθμό των στοχευμένων ενεργειών στον ιστότοπό σας. Παρακολουθώντας την πρόοδο της διαφήμισής σας, μπορείτε να πραγματοποιήσετε γρήγορα τις απαραίτητες αλλαγές για τη βελτίωση της διαφημιστικής σας καμπάνιας.
Παράδειγμα: Φανταστείτε ότι είστε ο ιδιοκτήτης ενός μικρού ανθοπωλείου και παραγγείλατε μια διαφήμιση διαφημιστικής πινακίδας για να την διαφημίσετε. Αυτός ο τύπος διαφήμισης δεν μπορεί να παρακολουθηθεί και να αναλυθεί για βελτίωση. Θα επενδύετε σε μεγάλο βαθμό χωρίς να γνωρίζετε εάν η επένδυσή σας αποδίδει. Με το Google Ads, μπορείτε να σταματήσετε να προβάλλετε διαφημίσεις ανά πάσα στιγμή, εάν παρατηρήσετε ότι δεν λαμβάνετε τα αποτελέσματα που θέλετε.
Πώς καθορίζει η Google εάν η διαφήμισή σας θα εμφανίζεται σε μια σελίδα αποτελεσμάτων;
Οι διαφημίσεις Google χρησιμοποιούν έναν αλγόριθμο για να προσδιορίσουν ποια διαφήμιση ανταγωνιστή εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το Google Ads είναι ουσιαστικά ένας τύπος δημοπρασίας, αλλά δεν κερδίζει μόνο τον υψηλότερο πλειοδότη. Η Google λαμβάνει επίσης υπόψη έναν Δείκτη ποιότητας, ο οποίος μετρά πόσο σχετική είναι η διαφήμισή σας με ένα ερώτημα αναζήτησης και πόσο πιθανό είναι να λάβει ένα κλικ στη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που έχουν υψηλές προσφορές και βαθμολογία υψηλής ποιότητας θεωρούνται ηγέτες και καταλαμβάνουν τις κορυφαίες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η Google χρησιμοποιεί τρεις βασικούς παράγοντες για να καθορίσει πού θα εμφανίζεται μια διαφήμιση στη σελίδα αποτελεσμάτων:
- Προσφορά
Η προσφορά είναι μια τιμή που ορίζετε ως το μέγιστο CPC που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε. Ορίζοντας διαφορετικές τιμές, μπορείτε να επηρεάσετε τον όγκο επισκεψιμότητας και την απόδοση επένδυσης στη διαφήμισή σας. Όσο υψηλότερες είναι οι προσφορές, τόσο πιθανότερο είναι η καμπάνια σας να λάβει περισσότερη επισκεψιμότητα.
- Δείκτης ποιότητας διαφήμισης
Ο Δείκτης ποιότητας είναι ένας αριθμός που αντικατοπτρίζει τη συνάφεια της διαφήμισής σας με μια λέξη-κλειδί. Η διαφήμισή σας πρέπει να ταιριάζει με τον όρο αναζήτησης, προκειμένου να εμφανίζεται στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης. Αν κάποιος ψάχνει για “λουλούδια γάμου”, δεν έχει νόημα για την Google να εμφανίζει διαφημίσεις για ένα σαλόνι νυχιών. Σε αυτήν την περίπτωση, το σύστημα θα εκχωρήσει χαμηλή βαθμολογία συνάφειας, καθώς η διαφήμισή σας δεν σχετίζεται με το ερώτημα αναζήτησης.
- Συνάφεια σελίδας
Το σύστημα εκχωρεί υψηλή βαθμολογία συνάφειας όταν, αφού κάνει κλικ σε μια διαφήμιση, ένας χρήστης μεταφέρεται σε μια σελίδα προορισμού που περιέχει πληροφορίες σχετικές με τη διαφήμιση και τη λέξη-κλειδί. Εάν είστε ιδιοκτήτης σαλόνι ομορφιάς και διαφημίζετε μια υπηρεσία μανικιούρ, θα πρέπει να συμπεριλάβετε μια σελίδα πληροφοριών μανικιούρ στις διαφημίσεις σας και όχι μια αρχική σελίδα που περιλαμβάνει όλες τις υπηρεσίες σας.
Η διαφορά στη διαφήμιση για κινητές και σταθερές συσκευές
Στις ρυθμίσεις καμπάνιας, μπορείτε να προσαρμόσετε το μερίδιο της επισκεψιμότητας ανά συσκευή ή ακόμη και να εξαιρέσετε εμφανίσεις σε: υπολογιστές, κινητές συσκευές.
Πάνω από τις μισές αναζητήσεις Google πραγματοποιούνται σε κινητές συσκευές.
Οι τρεις βασικές διαφορές μεταξύ υπολογιστή και κινητού. διαφήμιση:
- Μέγεθος συσκευής: Υπάρχει λιγότερος χώρος σε μια κινητή συσκευή για την προβολή διαφημίσεων, επομένως πρέπει να βεβαιωθείτε ότι οι διαφημίσεις σας είναι αναγνώσιμες.
- Ενδιαφέρον: θα υπάρχει πολλή κίνηση από κινητές συσκευές, αλλά ακόμη και η πιο στοχευμένη δεν θα μετατρέπεται συχνά. Το θέμα είναι ότι ένα υψηλό ποσοστό ατόμων αναλύει τα πλεονεκτήματα της αγοράς σε διάφορους ιστότοπους και είναι πολύ βολικό να το κάνετε αυτό από μια κινητή συσκευή
- Κόστος ανά κλικ: Το κόστος ανά κλικ διαφέρει ανάλογα με τη συσκευή. Για παράδειγμα, τα tablet έχουν συνήθως το χαμηλότερο μέσο CPC, ενώ οι επιτραπέζιοι υπολογιστές έχουν το υψηλότερο. Αυτή η τάση είναι χαρακτηριστική κυρίως για τις επιχειρήσεις (B2B) και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αλλά σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να ισχύει το αντίθετο
Αξιολόγηση ποιότητας διαφήμισης
Η σύνταξη έξυπνων και ελκυστικών διαφημίσεων που θα σας κάνει να θέλετε να κάνετε κλικ περισσότερο από τις διαφημίσεις των ανταγωνιστών σας δεν είναι εύκολη. Είναι απαραίτητο να δηλώσετε με σαφήνεια στην πρότασή σας γιατί ακριβώς κάποιος πρέπει να αγοράσει από εσάς. Είναι επίσης καλύτερο να ωθήσετε τον χρήστη σε δράση και να χρησιμοποιήσετε μια κλήση. Ένα από τα σημαντικά σημεία είναι οι επιλεγμένες επεκτάσεις που θα σας επιτρέψουν να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό.
Ακολουθούν έξι σημεία που πρέπει να θυμάστε κατά τη σύνταξη της διαφήμισής σας:
- Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά στη διαφήμισή σας. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε τις ίδιες λέξεις-κλειδιά που στοχεύετε. Έτσι το σύστημα κατανοεί ότι η διαφήμιση σχετίζεται με το ερώτημα αναζήτησης του χρήστη.
- Να είστε ξεκάθαροι για την πρότασή σας: ο χρήστης θα πρέπει να καταλάβει αμέσως τι προσφέρετε και πώς μπορείτε να βοηθήσετε στην κάλυψη των αναγκών του. Εάν έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που προσφέρει πολλά διαφορετικά προϊόντα, βεβαιωθείτε ότι η διαφήμισή σας οδηγεί στη σχετική σελίδα προϊόντος ή ενότητα με λέξεις-κλειδιά που εισήγαγε ο χρήστης στην αναζήτηση
- Εστιάστε την προσοχή του χρήστη στη διαφήμισή σας. Είναι απαραίτητο να μεταφέρετε αμέσως στον χρήστη γιατί πρέπει να σας επιλέξει. Έχετε καλύτερη πρόταση πώλησης από τον ανταγωνιστή σας ή είστε πιο αξιόπιστοι, πιο προσιτοί; Έχετε πολλές θετικές κριτικές; Αυτές οι πληροφορίες εμπνέουν εμπιστοσύνη και γενικά έχουν θετική επίδραση στις πωλήσεις.
- Μια σαφής παρότρυνση για δράση: Οι χρήστες είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση, εάν τους ζητηθεί να προβούν σε ενέργειες. Παραδείγματα κλασικών κλήσεων είναι “Παραγγελία τώρα και λάβετε έκπτωση” ή “Βιασύνη, δωρεάν αποστολή έως τις 30.10”.
- Προσφορές: Οι άνθρωποι λατρεύουν την ίδια τη διαδικασία να λάβουν κάποιο είδος έκπτωσης. Μπορείτε να συμπεριλάβετε μια προωθητική προσφορά, για παράδειγμα, “Έκπτωση 10% στα παπούτσια σήμερα!” ή “Δωρεάν αποστολή!” Αυτό είναι κατανοητό εάν δεν θέλετε να προσφέρετε έκπτωση στο κόστος διαφήμισης, αλλά ακόμη και μια μικρή προσφορά προσφοράς μπορεί να προσελκύσει έναν νέο πελάτη.
Χρησιμοποιήστε επεκτάσεις διαφημίσεων. Οι επεκτάσεις εμφανίζουν πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την εταιρεία σας, όπως αριθμούς τηλεφώνου, συνδέσμους προϊόντων ή τη διεύθυνση μιας τοποθεσίας εκτός σύνδεσης. Και με τη βοήθεια διευκρινίσεων, μπορείτε να καθορίσετε επιπλέον πληροφορίες που δεν θα μπορούσατε να παράσχετε λόγω του περιορισμένου αριθμού επιτρεπόμενων χαρακτήρων στις περιγραφές. Η ενεργοποίηση των επεκτάσεων θα αυξήσει τον χώρο που καταλαμβάνετε στη σελίδα αποτελεσμάτων. Επιπλέον, δεν υπάρχει επιπλέον κόστος για την ενεργοποίηση επεκτάσεων.
Δείτε εδώ τις αιτίες που μπορεί να μην εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας
Ας συνοψίσουμε.
Διαφήμιση αναζήτησης της Google Ads είναι μια από τις κύριες και πιο ισχυρές μεθόδους διαφήμισης στο Διαδίκτυο και το κύριο πλεονέκτημα είναι ότι η διαφήμιση αναζήτησης οδηγεί την επιχείρησή σας σε ώριμους αγοραστές που είναι πιο έτοιμοι να πραγματοποιήσουν μια παραγγελία. Το βλέπουν μόνο οι επισκέπτες που αναζητούν αυτό που έχει να προσφέρει ο διαφημιζόμενος. Η χρήση της διαφήμισης αναζήτησης σάς επιτρέπει να αποκτήσετε νέους πελάτες την πρώτη ημέρα της κυκλοφορίας και η αποτελεσματικότητα αυτού του καναλιού είναι από τις υψηλότερες.
Κάτι ακόμα σημαντικό
- Αν δεν έχετε τη γνώση να το κάνετε οι ίδιοι τότε καλύτερα να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό γιατί η πιθανότητα να χάσετε χρήματα χωρίς αποτέλεσμα είναι πολύ μεγάλη. Η σύσταση σωστής διαφημιστικής καμπάνιας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Μη φοβάστε να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό λόγο εξόδων γιατί αλλιώς είτε θα χάσετε περισσότερα χρήματα με λιγότερα αποτελέσματα είτε θα χάσετε απλά τα χρήματα χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Ένα ρητό που έχω ακούσει στο εξωτερικό λέει… «Όταν πληρώνεις πολλά, θα σου λείψουν απλά κάποια λεφτά, όταν πληρώνεις λίγα τα χάνεις όλα» (σκεφτείτε το).
- Ποτέ καμία διαφήμιση είτε στην Google είτε στα Social δεν αποδίδει αν έχετε σκοπό να διαθέσετε πολύ λίγα χρήματα. Έχω ακούσει πελάτες να μου λένε (πως θέλουν να ξοδεύουν 2-3 ευρώ την ημέρα στην διαφήμιση), να είστε σίγουροι πως αυτό το εύρος χρημάτων για την δαπάνη σε διαφήμιση αντιστοιχεί το ίδιο με το να τα πετάξετε στα σκουπίδια. Η λιγότερη ημερήσια δαπάνη σε διαφήμιση δεν πρέπει να είναι κατώτερη των 10€/ημέρα και για να έχει αποτέλεσμα πρέπει να είναι σε βάθος χρόνου τουλάχιστον 2-3 μηνών.
Γεια σας. Αναλαμβάνεται την δημιουργία διαφημιστικής καμπάνιας?
Καλησπέρα σας.
Ναι αναλαμβάνουμε διαφημιστικές καμπάνιες στην google και στα social. Παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας για να σας καθοδηγήσουμε.
Ευχαριστούμε.